13 Aralık 2007 Perşembe

TÜRKÜLERLE TÜRKİYEM

[ÖNSÖZ] [KAYNAKLAR]

ADANA ADIYAMAN AFYONKARAHİSAR AĞRI AKSARAY AMASYA ANKARA ANTALYA ARDAHAN ARTVİN AYDIN BALIKESİR BARTIN BATMAN BAYBURT BİLECİK BİNGÖL BİTLİS BOLU BURDUR BURSA ÇANAKKALE ÇANKIRI ÇORUM DENİZLİ DİYARBAKIR DÜZCE EDİRNE ELAZIĞ ERZİNCAN ERZURUM ESKİŞEHİR GAZİANTEP GİRESUN GÜMÜŞHANE HAKKARİ HATAY IĞDIR ISPARTA İÇEL İSTANBUL İZMİR KAHRAMANMARAŞ KARABÜK KARAMAN KARS KASTAMONU KAYSERİ KİLİS KIRIKKALE KIRKLARELİ KIRŞEHİR KOCAELİ KONYA KÜTAHYA MALATYA MANİSA MARDİN MUĞLA MUŞ NEVŞEHİR NİĞDE ORDU OSMANİYE RİZE SAKARYA SAMSUN SİİRT SİNOP SİVAS ŞANLIURFA ŞIRNAK TEKİRDAĞ TOKAT TRABZON TUNCELİ UŞAK VAN YALOVA YOZGAT ZONGULDAK

ADANA TÜRKÜLERİ

Adana Köprü Başı
Ah Neyleyim Gönül Senin Elinden
Ahu Gözlüm Tut Elimden
Ben De Gittim Bir Geyiğin Avına
Camızı Bağladım Otluğa Yakın
Duydunuz Mu Gediklili
Ela Gözlü Nazlı Yari
Et Aldım Direminen
Gide Gide Bir Söğüde Dayandım
Hasan Dağı Hasan Dağı
Kadir Mevlam Senden Bir Dileğim Var-2
Koyun Gelir Yata Yata
Lale Sümbül Bağına
Nenni İbrahim Nenni (Ağıt)
Şu Kışlanın Kapısına
Tarif Etme Dost
Üçbin Yılında
Unutma Sevdiğim
Üveyik (Duruşun Gariptir)
Varıp Neylemeli Sılaya Gayrı
Vücudum Şehrini
Yandı Çukurova Yandı
Yara Beni Yara Beni
Yenice Yolları Bükülür Gider
Yüce Dağbaşında Koyun Güderim

ADIYAMAN TÜRKÜLERİ

Ağla Gönül Yine Bugün Ağlamanın Zamanı Geldi
Altın Yüzüğüm Kırıldı
Ay Doğar Aşar Gider
Bir Mektup Yazdırdım
Damın Ardı Tandıram
Durnalar Dizi Dizi
Eyvanına Vardım(Türkmen Gelini)
Gölbaşına Vardım
İki Kız Gider Düğüne
Kaleden Kaleye Şahin Uçurdum
Kesin Şu Fırat'ı
Ne Olur (Gece Gündüz Hayalinle)
Tut Dibinde Unum Var
Vur Davulcu (Gel Gülüm)
Yağmur Yağar Benim Garip Başıma
Yaz Geldi Sevdiğim

FYONKARAHİSAR TÜRKÜLERİ

A Gız Senin Adın Dudu
Afiyon'un Ortasında Galesi Var
Ahmet Ahmet Diye
Al Fadimem
Allı Gelin Taş Başını Yol Eder
Ben Giderim Oduna
Cevizin Yaprağı Dal Arasında
Çay Kenarında İnadına Bitiyor Kestane
Çemberim Dalda Kaldı
Dam Başına Asa Goymuş Galbırı
Emirdağı Birbirine Ulalı
Erzurum�dan Çevirdiler Yolumu
Evlerinin Önü Bir Kötü Yokuş
Ferace'm De Dört Duvarda
Hatçam Çıkmış Gül Dalına
Haydi Güzelim Kundurana Tek Tek Bas
Hezin Hezin Gir Kapıdan
İki De Derviş Gelir Posdu Posdundan
İslamoğlu Kale Yapar Taşınan
Kaçındasın Gelin Ümmü Kaçında
Kapı Ardına Asa Koymuş Eleği
Karahisar Kalesi Yıkılır Gelir
Karanfil Dallanır Mı
Kırmızı Gülden Dal Kestim
Kumalar Dağından Göç Katar Katar
Mahpushane Dedikleri Bir Derin Guyu
Molla Ahmed
Nazilli'nin Hanları
Öte Yakanın Buludu
Üç Guşuduk Uçarıdık Havada
Ümmüm Seni Hanaylardan Atarlar
Vagonlar Yarmalara Dizildi
Yeşil Olur Sandıklının Biberi
Yüce Dağ Başında Bir Top Kar
Yürü Güzel Yürü Saçın Sürünsün
Zalım Poyraz Gıcım Gıcım Gıcılar

AĞRI TÜRKÜLERİ

Ağrı Dağından Uçtum
Al Şalım Yeşil Şalım
Aldandı Yar Aldandı
Arpaçay'ın Kenarı
Ben Bağa Vardım Elmadan Aldım
Çıktım Kerpiç Duvara (Bican)
Entarim Yandan (Ha Ninna)
İstanbul'a Ismarladım Fesimi
Konma Bülbül Konma Nergis Daline
Küpkıran Ovaları
Merdivenden İndim Düze
Oy Eleşkirt (Gelin Kızlar)
Sana Derler Dertli Ağrı
Sinesine Sinesine Ben Giderim Sinesine
Şu Dağlar Garlı Dağlar (Gule)
Tarama Yar Tarama

AKSARAY TÜRKÜLERİ

Aksaray Develisi
Aksaray'ın Kapıları Sürgülü
Arabamın Dingili
Aziziye Aziziye Duman Çökmüş Boz Yazıya
Benim Atım Şu Yerlerde Eşinir
Beyaz Fesli Esmer
Dam Başında Oturur
Damdan Dama Atlan Yar
Elif Kızın Obaları
Güvercinim Süt Beyaz
İstanbul Yolunda
Kaldır Dumanını Göster Yüzünü
Kapıları Gatıran
Kara Biber Aş Mı Olur
Sıra Sıra Kazanlar
Yaylalar İçinde Erzurum Yayla

AMASYA TÜRKÜLERİ

Bana Cevreyleyip Geyip Dokunma
Bir Hoş (Dedem Beni)
Bulguru Gaynatırlar
Değme Felek
Evlerine Vardım Kapı Sürgülü
Felek Şad Olacak Günün Görmedim
Gidiyom Deme Bana
Gök Yüzünde Bölük Bölük Turnalar
Halay Çekin Düzülsün
Höçüllü De Yavrum Höçüllü
İnce Çayır Biçilmez
Irmaktan Geçemiyom
Kader (Ebdest Aldım)
Mail Oldum Hub Cemale Bakmaya
Melez Göynek Giyinmiş
Pencerede Perde Ben
Suya Gider Şu Derenin Özüne
Tek Kapıdan Çıktım Yüzüm Peçeli
Üç Gün Önce Gördüm (Ağıt)
Yarinen Gezdiğim Dağlar
Yüce Dağ Başında Bir Ciz

ANKARA TÜRKÜLERİ

Ah Öleyim Vah Öleyim
Akan Sular Ben Olsam
Ali'm Gitme Bazara
Asker Oldun Vatana (Zalif'im)
Atım Araptır Benim
Ay Bulutta Bulutta
Bağda Gülü Budadım
Bir Dalda İki Elma
Camilerde Minare
Çayırada Vurdum Gazmayı
Eski Evin Merteği
Evleri Var Engin
Fidayda (Hüdayda)
Gayadan Bakan Oğlan (Şekeroğlan)
Güvercin Uçuverdi (Misket)
Harman Yeri Yaş Yeri
Irmağın Geçeleri
Kara Koyun Etlolur
Karpuz Kestim Yiyen Yok-1
Kezibanın Alt Odası Sekili
Meşeler Gövermiş
Mor Koyun Meler Gelir
Oyalı Yazma Başında
Samanlıktan Kaldıramadım Samanı
Su Sızıyor Sızıyor
Yürü Dilber Yürü Ömrümün Varı
Ziybek Misin Ziybek Donu Giyecek

ANTALYA TÜRKÜLERİ

A Kızım Sana Potin Alayım Mı
Adile'min Üç Boncuklu Hasırı
Antalya' nın Mor Üzümü
Bir Taş Attım Darabaya Tık Dedi
Cigaramı İnce Sar
Çay Benim Çeşme Benim
Çek Gemici Gemileri
Çekemedim Akça Kızın Göçünü
Derelerde Olur Çamlı Söğüdü
Dinar Yolu Gide Gele Aşındı
Fesliyenin Bir Budağı Mavidir
Gar Mı Da Yağmış Şu Yaylanın Düzüne
Kaleden İndim Düze
Karşıki Yayla Ne Güzel Yayla
Meşelidir Engin De Dağlar
Sinanoğlu
Testi Doldurdum Çaydan
Zandalya Getirin Gelin Otursun

ARDAHAN TÜRKÜLERİ

Ardahan'ın Yollarında (Dimme)
Belli (Aşkın Ateşiyle)
Bir Çift Kavlak Koşarım
Bu Dağlar Kömürdendir
Bu Gelen Nahır Mıdır
Darılma (Gönül Dostum)
Entarim Yandan Yandan
Gibisin (Halin Mi Yok)
Gizli Gizli
Gül Ektim Gül Bitirdim
Hoş Bilezik Hoş Bilezik
Kınayı Getir Anam
Menim Toyuğum Ağıdı
Melik Şerif Düzü
Minelim (Biz Mecburen Ayrıldık)
Nasıl Metedeyim Ardahan Seni
Tandır Yaptım Terledim

ARTVİN TÜRKÜLERİ

Ata Barı
Ay Döne Döne
Bulutlar Oynar Oynaşır Felekte
Cilve Loy (İndim Dere Irmağa)
Çift Candarma Geliyor
Derede Değirmenin
Fincan İçi Fiğ Olur
Geldi Geçti Yaz Ayları Yürümez
Göğerçin Vurdum Kalkmaz
Kız Belin İncedir İnce
Kızhanım (Nice Bir Çekeyim)
Koççeri (Yatma Yeşil Çimene)
Leblebi Koyarlar Tasa
Lezzetin (Yatağımda)
Mahramamda Kişniş ile Badem Var
Mehmet Çavuş (Usanmaz)
Misafirhanedir Dünya
Nasip Kısmet Ne Verdiyse Ezelden
Olmayınca (Gönlüm İster)
Ömer Çavuş (Döndüm İşbaşından)
Sabahın Yemişi (Ay Osman)
Şavşat Destanı (Çekti Kısmetimiz)
Senden Bana Yar Olmaz
Sini Kalaylı Sini
Yamadan Gel Yamadan
Zalim Felek Nasıl Durdun Kahrıma

AYDIN TÜRKÜLERİ

Abalımın Cepkeni (Abalı Zeybeği)
Altı Kızlar
Atçalı Kel Mehmet Efe
Bir Gemim Var Salıverin Engine
Duman Da Vardır
Eklemedir Koca Konak
Fesimin Kozasına
Genç Osman
Her Gün Sarhoş
İnce Memed Türküleri 1
İnce Memed Türküleri 2
İnce Memed Türküleri 3
İnce Memed Türküleri 4
İnce Memed Türküleri 5
Isparta'dan Çıktım Başım Selamet
Kadı Kuyusu'dur Bizim Köyümüz
Menderes (Ayağına Potini Giymiş)
Nazifimin Evleri
Pazardan Aldım Halı
Şu Dalma'dan Geçtin Mi
Üçgözler (Kalenin Başında)
Yörük Ali

DEVAMI VE TAMAMI>>>



Hiç yorum yok: